Projektet er et internationalt IEA-projekt. Målet med dansk repræsentation i projektet har dels været at opnå know-how indenfor stationære brændelscellesystemer i hele verden, dels at udvide det
Der er udviklet en ny type endeplader i højstyrkebeton, der kan anvendes til brændselsceller. Betonen har den fordel, at den ikke deformerer over tid, og materialet er velegnet til massefremstilling
Projektets formål var at etablere og udvikle 3.G. brinttankstationer. Projektet er et led i H2moves Scandinavia projektet. H2moves overordnede mål er dels at demonstrere biler drevet af
FCH Test Center er kommet godt fra start og har i dag et stort nationalt og internationalt netværk med vigtige spillere fra industrien. De første kommercielle opgaver er kommet i hus, og det er
Der er udviklet forskellige generiske værktøjer til simulering af mikrokraftvarmesystemer baseret på SOFC-brændselscellestakke. De udviklede værktøjer muliggør et optimalt grundlag for udvælgelse af
Kun nichemarkedet accepterer relativt høje priser inden for brændselscellestakke. De høje udviklingsomkostninger fastholder stakproducenterne i en spiral karakteriseret af lav omsætning. Projektets
GMR Maskiner og gruppen af projektdeltagere ville udvikle en prototype og en pilotserie af brændselscelledrevne små elektriske biler. Elbilernes energikilde skal stamme fra HT-PEM
Projektet har forøget effektiviteten af fastoxid brændselsceller og reduceret produktionsomkostningerne. Dette er bl.a. sket ved billigere råmaterialer og ved at optimere fremstillingsprocesserne, så
Der er udviklet tre forskellige teknologispor til produktion af elektroder til elektrolyse. I alle tre spor har projektet opnået en celleeffektivitet på 95-97%, som er væsentligt højere end de 88%
Der er udviklet brændselscelle-baserede nødstrømsforsyninger (backup power og UPS) forsynet med brint fra naturgas, flaskegas eller metanol. Potentielle kunder har vist betydelig interesse for
H2 Logic A/S og projektdeltagerne har udviklet en 2. generations brændelscelleteknologi til vejkøretøjer og 2. generations optankningsteknologi til brint. I næste fase af projektet skal 17 køretøjer
Et mikrokraftvarmeanlæg på 1 kW ville være rentabelt i et ældre hus, hvis nettomåleordningen indføres. I nyere huse med lavere varmeforbrug, ville det være nødvendigt med investeringsstøtte eller
H2 Logic har udviklet et hybrid transportsystem med batterier og brændselsceller til gaffeltrucks. Systemet er baseret på en ny højtemperatur polymer membran brændselscelleteknologi. En lang
IRD A/S har udviklet en forsøgsproduktionslinie og reduceret produktionsomkostningerne for PEM-brændselsceller markant. Prisudviklingen følger dermed målsætningen i den danske nationale strategi for
Projektet har udviklet brændselscellesystemer til nødstrøm og gaffeltrucks med tilhørende brintinfrastruktur. De udviklede systemer demonstreres i Canada og Danmark.
Partnerskabet har udviklet en model for innovationsnetværk, udviklet en hjemmeside og udarbejdet en markedsundersøgelse. Undersøgelsen er afrapporteret i fire markedsrapporter på fire produktområder