Fremdrift af skibe forurener med emission af CO2 og skadelige partikler, når skibene drives af dieselmotorer. Elektrificering af skib er en måde at indføre rene teknologier i transportsektoren. Det
Projektobjektivet er udvikling af et selvstændigt hydraulisk drevkoncept, karakteriseret ved at være meget energieffektivt, skalerbart, holdbart samt kommercielt attraktivt og i tråd med de
eMURSTEN projektet udvikler en ny og prismæssigt konkurrencedygtig teknologi til energieffektiv produktion af blødstrøgne mursten. Energiforbruget reduceres gennem elektrificering af maskindriften og
Formålet er, at udvikle og teste en ny intelligent måde, at styre varme som i dag bruges ved betonelementproduktion. Det forventes at kunne minimere energiforbruget med 20% ift. i dag. Dermed giver
Hovedformålet med projektet er at deltage i det internationale netværksprojekt, IBPSA Project 1, for at fremme samarbejde med højt anerkendte internationale partnere inden for modellering og