Baseret på resultaterne opnået i et første EUDP-projekt, er formålet med dette opfølgningsprojekt at afslutte udviklingen og testningen af de teknologier, der er nødvendige for at producere ekstra
PowerCurve, Danmarks Tekniske Universitet og Statkraft arbejder sammen for at udvikle et ser-rations produkt for vindmøllevinger, som tilbyder en højere støjreduktion end andre lignende pro-dukter der
Formålet med Thunderbolt-projektet er efter succesfuldt projekt at kunne levere en fuldt kommercialiseret service på abonnement til vindenergimarkedet. Servicen gør det muligt at bestemme, hvilke
Projektet er dedikeret til at forbedre omkostningseffektiviteten i forbindelse med funderingsdesign af offshore bygningskonstruktioner strukturer såsom vindmølleparker og energiøer. Den foreslået
Projektet giver Floating Power Plant (FPP) mulighed for at optimere og videreudvikle nye flydende vindkoncepter. Resultatet vil være tre store demonstrationsaktiviteter og seks innovationer, herunder
Aeromine er et nyt, bygningsintegreret vindenergisystem, der er beregnet til at konkurrere med - eller supplere – tagmonterede, industrielle solcelleanlæg. EUDP projektet vil bidrage med viden om
Formålet med projektet er, at have mere pålidelige WTG-vinger i drift med forlænget levetid, sænke OPEX og optimere AEP, gennem anvendelsen af en risikobaseret tilgang. Hvis vingerne kan forblive i
Formålet var at opnå international konsensus om anvendelsen af flow modeller af strømningen i og omkring vindmølleparker. Målet blev nået ved at støtte deltagelse i forskningssamarbejdet under IEA
Det globale vindatlas er en åben database indeholdende de globale vindressourcer beregnet med høj præcision. Databasebeskrivelsen og webbaseret applikationsprogrammer gør det globale vindatlas til et
Formålet med projektet er at demonstrere kostbesparelses potentialet for Partial Pitch 2-vinget vindmølle teknologi, og gennem en målekampagne at verificere analyse og udviklingsværktøjer for
Dette projekt afdækker fire kritiske aeroelastiske designudfordringer for vindmøller igennem udvikling,
demonstration og implementering af nye værktøjer og modeller. Projektet udføres i tæt
De eksisterende metoder til lastberegning er udviklet for mere end 10 år siden, og baseres på målinger gennemført på møller med ca. 60 m navhøjde. Nuværende og fremtidens store vindmøller vil have
Conelto har udviklet et betonelement vindmølletårn i højstyrkebeton. Tårnet opbygges i moduler bestående af ringe, som har ens diameter, men som kan ændres i godstykkelse. Målet er at videreudvikle
Projektet har udviklet en selvhejsende kran til vindmøller som erstatning for den traditionelle mobilkran. Kranen bruges i forbindelse med service og udskiftning af vindmøllens tunge komponenter
Projektet vil udvikle et nyt designværktøj til vindmøller op til 10 MW, så vindmølleindustrien i fremtiden fremstiller støjsvage vinger uden at gå på kompromis med vindmøllens effektivitet
Projektet vil udvikle et intelligent udstyr til i første omgang at forudse strukturelle fejl i vindmøllevinger. Udstyret foretager en løbende overvågning af hver enkelt vindmølles ”helbreds-tilstand”
I den globale vindmølleindustri bliver vindmøllers vingeareal større og større for at øge effektiviteten og sænke installeringsomkostningerne. Vingeroden er udsat for et stadig større pres i takt med
Visionen for projektet er at udvikle en ny type vindmølletårn af stål og ultrahøjstyrkebeton (UHPC). Med denne ny teknologi bliver det muligt at producere tårne af en højde, som ikke er økonomisk