Projektet har til formål at bevise, at udtømte olie- og gasfelter i den danske Nordsø kan bruges til sikker, langsigtet CO2 lagring. Projektet har også til formål at vise, at på grund af eksistensen
Formålet med projektet er at udvikle et fuldskaladesign af GridScale teknologien, som muliggør omkostningseffektiv storskala el-lagring. GridScale konceptet dækker både 8-18 timers behovet for dag-til
International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
Projektet vil udvikle, teste og optimere hybride energilagringssystemer. Tre lagringsteknologier vil blive karakteriseret i laboratoriet for at optimere et hybridenergilager på basis af et dimensione
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Formålet med dette projekt er at fortsætte udviklingen af et koncept til energilagring i stor skala, der er egnet til vedvarende energisystemer. Teknologien har tidligere gennemgået to
At støtte udviklingen og formidlingen af harmoniserede testmetoder til avancerede intelligente netnet og energisystemintegrationsløsninger, der er baseret på algoritmer, elektronik og kommunikation
ACTION sigter mod at udvikle, implementere, demonstrere og kommercialisere højeffektive og omkostningseffektive aktive frontend-omformere, der vil blive brugt ved netværksgrænsefladen i forskellige
Formålet med FUSE er at udvikle en ladeinfrastruktur til byområder, som både kan tilfredsstille ladebehovet for byens indbyggere – samtidig med at denne ladeinfrastruktur er fremtidssikret ved at den
Projektets aktiviteter dækker yderligere dansk deltagelse i IEA-DHC Annex TS4 ved Teknologisk Institut under projektleder på DTU Byg for den danske deltagelse.
Smart Grid står centralt i den grønne omstilling på energiområdet. Med Smart Grid kan vi styre strømforbruget, så vi sikrer, at der - selv med fremtidens stigende andel af vedvarende energi, der kan
Projektet vil designe en modulær APU (Auxillary Power Unit) til det maritime marked. Den forventede løsning vil være multifunktionel og kunne bruges i et stor antal skibe og applikationer. I de
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
En stor andel af verdens centrifugalpumper kører stadig direkte på nettet. HiCoMMID projektet vil udvikle løsninger, som gør det attraktivt for slutbrugere og OEMer at hastighedsstyre alle pumper
Projektet omhandler genopladelige batterier til energilagering i stor skala, hvor en opløsning af vanadium anvendes til at binde energien. En danskproduceret stak (samling af flere batterier) udvikles
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af