Formålet med BLATIGUE-2 er at udvikle hurtige og effektive metoder til udmattelsestest af store vindmøllevinger, at udvikle smart lastudstyr til brug for disse tests, at øge værdien af vingetests
Projektet har til formål at øge pålideligheden af vinger under drift ved installation af RTZ Solution. Derudover, ved brug af de nye inspektionsguidelines at opnå højere kost-effektivitet og højere
Udmattelse af fibertov i kran applikationer er ikke veletableret, hvorfor omfattende testarbejde er nødvendigt. Hovedformålet med dette projekt er at udvikle en teoretisk metode til at designe et
LERCat muliggøre reparation af forkantsruhed (LER) på vindmøllevinger på det rigtige tidspunkt. Dette resulterer i en årlig gevinst på 1 mia. DKK for partnernes møller. Gevinsten opnås ved etablering
Projektet involverer udvikling og modning af en drone ladestation og dronesystem. Det samlede system skal kunne lave autonome vindmølleinspektioner og pakkelevering fra skib til vindmølle. Projektet
Håndtering af offshore korrosion er et emne, der er stærkt reguleret og kombineret med adskillige industristandarder, der skal følges for at sikre aktivernes strukturintegritet. Alligevel, mens, og
Formålet med IDEA er at etablere reference data for vind, bølge og strømforhold samt reference designs for flydende vindmølleparker. Projektet følger det internationale IEA projekt om design af
Det overordnede formål er at tilpasse og videreudvikle Claviates eksisterende installationsmonitoreringsløsning, så denne dækker hele processen for installation af vindmøller til lands.
Vi vil demonstrere, at en banebrydende ny vingeteknologi, der kombinerer sammenføjede modulære vinger med avancerede vingetipper fremstillet med additiv fremstilling, kan muliggøre op til 20%
Formålet var at opnå international konsensus om anvendelsen af flow modeller af strømningen i og omkring vindmølleparker. Målet blev nået ved at støtte deltagelse i forskningssamarbejdet under IEA
Det globale vindatlas er en åben database indeholdende de globale vindressourcer beregnet med høj præcision. Databasebeskrivelsen og webbaseret applikationsprogrammer gør det globale vindatlas til et
Formålet med projektet er at demonstrere kostbesparelses potentialet for Partial Pitch 2-vinget vindmølle teknologi, og gennem en målekampagne at verificere analyse og udviklingsværktøjer for
Dette projekt afdækker fire kritiske aeroelastiske designudfordringer for vindmøller igennem udvikling,
demonstration og implementering af nye værktøjer og modeller. Projektet udføres i tæt
De eksisterende metoder til lastberegning er udviklet for mere end 10 år siden, og baseres på målinger gennemført på møller med ca. 60 m navhøjde. Nuværende og fremtidens store vindmøller vil have
Conelto har udviklet et betonelement vindmølletårn i højstyrkebeton. Tårnet opbygges i moduler bestående af ringe, som har ens diameter, men som kan ændres i godstykkelse. Målet er at videreudvikle
Projektet har udviklet en selvhejsende kran til vindmøller som erstatning for den traditionelle mobilkran. Kranen bruges i forbindelse med service og udskiftning af vindmøllens tunge komponenter
Projektet vil udvikle et nyt designværktøj til vindmøller op til 10 MW, så vindmølleindustrien i fremtiden fremstiller støjsvage vinger uden at gå på kompromis med vindmøllens effektivitet
Projektet vil udvikle et intelligent udstyr til i første omgang at forudse strukturelle fejl i vindmøllevinger. Udstyret foretager en løbende overvågning af hver enkelt vindmølles ”helbreds-tilstand”
I den globale vindmølleindustri bliver vindmøllers vingeareal større og større for at øge effektiviteten og sænke installeringsomkostningerne. Vingeroden er udsat for et stadig større pres i takt med