Baseret på resultaterne opnået i et første EUDP-projekt, er formålet med dette opfølgningsprojekt at afslutte udviklingen og testningen af de teknologier, der er nødvendige for at producere ekstra
PowerCurve, Danmarks Tekniske Universitet og Statkraft arbejder sammen for at udvikle et ser-rations produkt for vindmøllevinger, som tilbyder en højere støjreduktion end andre lignende pro-dukter der
Formålet med Thunderbolt-projektet er efter succesfuldt projekt at kunne levere en fuldt kommercialiseret service på abonnement til vindenergimarkedet. Servicen gør det muligt at bestemme, hvilke
Projektet er dedikeret til at forbedre omkostningseffektiviteten i forbindelse med funderingsdesign af offshore bygningskonstruktioner strukturer såsom vindmølleparker og energiøer. Den foreslået
Projektet giver Floating Power Plant (FPP) mulighed for at optimere og videreudvikle nye flydende vindkoncepter. Resultatet vil være tre store demonstrationsaktiviteter og seks innovationer, herunder
Aeromine er et nyt, bygningsintegreret vindenergisystem, der er beregnet til at konkurrere med - eller supplere – tagmonterede, industrielle solcelleanlæg. EUDP projektet vil bidrage med viden om
Formålet med projektet er, at have mere pålidelige WTG-vinger i drift med forlænget levetid, sænke OPEX og optimere AEP, gennem anvendelsen af en risikobaseret tilgang. Hvis vingerne kan forblive i
Formålet med det foreliggende projekt er at optimere det flydende TetraSpar havmøllekoncept for installation i et pilotprojekt. Potentialet i offshore vindkraft er enormt. Havvindmøller kan levere syv
Hovedformålet er at udvikle procedurer, der kan minimere risikoen for nedbrud, kvantificere både den resterende strukturelle pålidelighed og vedligeholdelsesudgifterne ved at levetidsforlænge møller
”IEA Wind Task 28" om social accept af vindenergiprojekter er en arbejdsgruppe bestående af flere lande. Formålet er at drage fordel af et tværfaglig og international forsknings-, videnskabs- og
Installationsperioden for en havvindmøllepark er en enormt energikrævende fase, som i dag løses ved hjælp af diesel. Med projektet vil vi i samarbejde med vore partnere udvikle en hybrid og
Dette projekt har til hensigt at udvikle en ny metode til køling af moduler, således at køleeffekt pr. areal ikke i fremtiden bliver en flaskehals i udviklingen af vindmøller.
Projektet har generelt til formål at understøtte Danmarks deltagelse i ”IEA Wind Energy R&D Implementing Agreement” i 2018 gennem deltagelse i aftalens Styringskomité (”Executive Committee”) som