Formålet var at udvikle et 72 volt / 0Li-ion celler /500 amp. BMS system for store industrielle batterier, der bruges til elektriske og hybrid køretøjer med vægt over 500 kg. Systemet skal bruges i
Formålet med projektet er at afdække sammenhængen mellem transportregulering, i form af f.eks. afgifter og husholdningernes efterspørsel efter bil, biltype og kørselsomfang. Derved findes en
Projektet undersøger i hvilken grad afgiftslempelserne i sig selv tilskynder til beslutning om køb af bil eller bil nummer to. Desuden undersøges brugen af bilerne, herunder om bilvalget hænger sammen
Projektet har finansieret den danske deltagelse i eksekutivkomiteen for IEA’s database ETDE World Energy Base (ETDEWEB), der indeholder nationale beskrivelser af tidsskriftartikler, rapporter, bøger
Formålet er at analysere tekniske, økonomiske og ansvarsmæssige aspekter ved at basere forsyningssikkerheden på markedskræfterne. Dette gøres ved en kombination af litteraturstudie og incitaments- og
Projektet har undersøgt, om det er muligt at forbedre vindmøllers driftsøkonomi med mellem 1 og 5 % ved at foretage vindmålinger foran rotoren med et spinder anemometer i stedet for den traditionelle
Projektet er tæt knyttet til Danmarks samarbejde i ''IEA Advanced Motor Fuels Agreement''. Resultaterne er beskrevet i 2 rapporter: En hovedrapport, hvor ethanols anvendelighed i primært
Mulighederne for at realisere visionen om et 'Wind Power Academy' på Lolland undersøgt, bl.a. med en SWOT-analyse. Studiet er resulteret i en strategi for etablering af og de første fire års drift af
Projektet indgår som en etårig fortsættelse af det mangeårige program for anvendt aeroelasticitet, og der har i 2006 været arbejdet på at videreudvikle værktøjer og modeller i det aeroelastiske
Ved at udnytte erfaringer fra cement- og glasindustrien har projektgruppen udviklet et nyt koncept for fjernvarme, hvor energiproduktionen samles i en kondenserende enhed og strålingspart og dermed
Projektets formål er at anlysere rammebetingelserne for udvikling af dansk energiteknologi i et innovations- og vækstperspektiv. Dermed yder projektet et væsentligt, analytisk bidrag til diskussionen
Forskningsprojektet omfatter udvikling af de ny teknologier, der er nødvendige for at bygge en skinne på 200 m og to køretøjer til demonstration af sammenkobling af disse i fart.
Hovedformålet med projektet har været at give mulighed for at belyse samspillet mellem økonomi, energi og miljø for hele Danmark, på et væsentligt mere detaljeret niveau end det har været gjort
I projektet er der gennemført eksperimentelle undersøgelser af effekten af 12 forskellige kemikalier, der potentielt har en virkning som voksinhibitorer.
Projektets formål er at udvikle en metode til detektion af sprækkeintensitet i kalk fra de seismiske data. I forbindelse med PRIORITY projektet er der gjort et stort arbejde med sprækkebestemmelse fra