Der udvikles en skalerbar platform for brændselscelle back-up systemer. Modulopbygningen gør det muligt at skalere effekten. Det færdige produkt forsynes med brint. I løbet af 2015 vil de udviklede
Projektets formål er at udvikle et anden generations brændselscellesystem til ekstreme klimaforhold. Der findes et niche marked for sådanne systemer, hvor betalingsvilligheden er stor. Det færdige
Projektet sigter mod at udvikle et koncept for at forlænge en elbils rækkevidde. Konceptet skal give lav emission, kort genopfyldningstid, lang rækkevidde, uafhængighed af ladeinfrastruktur
Projektet skal i en skala på 10 Nm3/t demonstrere effektiv biogasopgradering til rørledningskvalitet ved katalytisk omdannelse af CO2 indholdet i biogassen til metan ved reaktion med hydrogen
Projektet vil udvikle og teste forbedrede keramiske brændselscelleprodukter (SOFC), så de bliver velegnede til brug i større demonstrationsprojekter. Projektet bidrager til at bringe teknologien
COBRA II er en fortsættelse af et teknologiudviklings platform for HT PEM brændselsceller der dækker
udviklingen af brændselscelle stakken og dens komponenter samt integrationen af et komplet system
Projektet er et internationalt IEA-projekt. Målet med dansk repræsentation i projektet har dels været at opnå know-how indenfor stationære brændelscellesystemer i hele verden, dels at udvide det
Der er udviklet en ny type endeplader i højstyrkebeton, der kan anvendes til brændselsceller. Betonen har den fordel, at den ikke deformerer over tid, og materialet er velegnet til massefremstilling
Projektets formål var at etablere og udvikle 3.G. brinttankstationer. Projektet er et led i H2moves Scandinavia projektet. H2moves overordnede mål er dels at demonstrere biler drevet af
FCH Test Center er kommet godt fra start og har i dag et stort nationalt og internationalt netværk med vigtige spillere fra industrien. De første kommercielle opgaver er kommet i hus, og det er
Der er udviklet forskellige generiske værktøjer til simulering af mikrokraftvarmesystemer baseret på SOFC-brændselscellestakke. De udviklede værktøjer muliggør et optimalt grundlag for udvælgelse af
Kun nichemarkedet accepterer relativt høje priser inden for brændselscellestakke. De høje udviklingsomkostninger fastholder stakproducenterne i en spiral karakteriseret af lav omsætning. Projektets
GMR Maskiner og gruppen af projektdeltagere ville udvikle en prototype og en pilotserie af brændselscelledrevne små elektriske biler. Elbilernes energikilde skal stamme fra HT-PEM
Projektet har forøget effektiviteten af fastoxid brændselsceller og reduceret produktionsomkostningerne. Dette er bl.a. sket ved billigere råmaterialer og ved at optimere fremstillingsprocesserne, så