Formålet med det foreliggende projekt er at optimere det flydende TetraSpar havmøllekoncept for installation i et pilotprojekt. Potentialet i offshore vindkraft er enormt. Havvindmøller kan levere syv
Hovedformålet er at udvikle procedurer, der kan minimere risikoen for nedbrud, kvantificere både den resterende strukturelle pålidelighed og vedligeholdelsesudgifterne ved at levetidsforlænge møller
”IEA Wind Task 28" om social accept af vindenergiprojekter er en arbejdsgruppe bestående af flere lande. Formålet er at drage fordel af et tværfaglig og international forsknings-, videnskabs- og
Installationsperioden for en havvindmøllepark er en enormt energikrævende fase, som i dag løses ved hjælp af diesel. Med projektet vil vi i samarbejde med vore partnere udvikle en hybrid og
Dette projekt har til hensigt at udvikle en ny metode til køling af moduler, således at køleeffekt pr. areal ikke i fremtiden bliver en flaskehals i udviklingen af vindmøller.
Projektet har generelt til formål at understøtte Danmarks deltagelse i ”IEA Wind Energy R&D Implementing Agreement” i 2018 gennem deltagelse i aftalens Styringskomité (”Executive Committee”) som
Formålet var at opnå international konsensus om anvendelsen af flow modeller af strømningen i og omkring vindmølleparker. Målet blev nået ved at støtte deltagelse i forskningssamarbejdet under IEA
Det globale vindatlas er en åben database indeholdende de globale vindressourcer beregnet med høj præcision. Databasebeskrivelsen og webbaseret applikationsprogrammer gør det globale vindatlas til et
Formålet med projektet er at demonstrere kostbesparelses potentialet for Partial Pitch 2-vinget vindmølle teknologi, og gennem en målekampagne at verificere analyse og udviklingsværktøjer for
Dette projekt afdækker fire kritiske aeroelastiske designudfordringer for vindmøller igennem udvikling,
demonstration og implementering af nye værktøjer og modeller. Projektet udføres i tæt
De eksisterende metoder til lastberegning er udviklet for mere end 10 år siden, og baseres på målinger gennemført på møller med ca. 60 m navhøjde. Nuværende og fremtidens store vindmøller vil have
Conelto har udviklet et betonelement vindmølletårn i højstyrkebeton. Tårnet opbygges i moduler bestående af ringe, som har ens diameter, men som kan ændres i godstykkelse. Målet er at videreudvikle
Projektet har udviklet en selvhejsende kran til vindmøller som erstatning for den traditionelle mobilkran. Kranen bruges i forbindelse med service og udskiftning af vindmøllens tunge komponenter
Projektet vil udvikle et nyt designværktøj til vindmøller op til 10 MW, så vindmølleindustrien i fremtiden fremstiller støjsvage vinger uden at gå på kompromis med vindmøllens effektivitet
Projektet vil udvikle et intelligent udstyr til i første omgang at forudse strukturelle fejl i vindmøllevinger. Udstyret foretager en løbende overvågning af hver enkelt vindmølles ”helbreds-tilstand”
I den globale vindmølleindustri bliver vindmøllers vingeareal større og større for at øge effektiviteten og sænke installeringsomkostningerne. Vingeroden er udsat for et stadig større pres i takt med
Visionen for projektet er at udvikle en ny type vindmølletårn af stål og ultrahøjstyrkebeton (UHPC). Med denne ny teknologi bliver det muligt at producere tårne af en højde, som ikke er økonomisk
Der er konstrueret en Mobile Assembly Unit, som kan sikre montagen af segmenttårne på stedet, på rationel og sikker vis. På basis af udviklingsarbejdet er der produceret 8 Mobile Assembly Units, som