Formålet med dette projekt er at udvikle, designe, bygge, teste, optimere og idriftsætte FPPs første fuldskala bølge PTO-system. Det færdige PTO-design vil blive anvendt til at bygge fire identiske
Det første formål er at føre havvand under højt tryk til land og omdanne det til ferskvand alene ved brug af bølgeenergi. Målinger skal vise, at det er økonomisk og klimamæssigt bedre end at bruge
International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
”Ocean Energy Systems (OES) Task 10, del II” fortsætter arbejdet med verifikation og validering af numeriske modeller af Bølgeenergimaskiner tidligere støttet af EUDPJ.nr. 64017-05197. OES er et
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Projektet vil designe en modulær APU (Auxillary Power Unit) til det maritime marked. Den forventede løsning vil være multifunktionel og kunne bruges i et stor antal skibe og applikationer. I de
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af