Formålet med projektet er at udvikle en løfteteknologi fra pram til jack-up fartøj, som kan operere i bølgehøjde på 2,5 m, og som vil øge operationstiden betydeligt.
WindCal2.0 vil udvikle og demonstrere en nacelle monteret lidar kalibreringsmetode, hvor meget nøjagtige lidars erstatter kopanemometre som kalibreringsreference og robotter automatiserer og
Projektet udvikler en drone inspektionsløsning og digital dokumentation, der kan genkende og kategorisere skader og opmåle dele af industrielle strukturer med høj præcision.
Formålet er at sikre, at fremtidige nacelle-testfaciliteter i stor skala er tekniske og økonomisk gennemførlige for vind-industrien. Dette gøres ved at videreudvikle og demonstrere R&D Test Systems
Partnerne i dette projekt vil udvikle og demonstrere en undervandsrobot, ACOMAR - Auto COmpact MArine growth Remover, som skal øge automatisering i forbindelse med fjernelse af marine-begroning på
GASPOC vil forkorte projektudviklingsperioden for havvindmølleparker og dermed hurtigere få mere bæredygtig energi ud til forbrugerne. Projektet vil desuden sænke både CAPEX og OPEX omkostninger
Formålet med GOTWind-projektet er optimering af boltteknologi til vindmøller fra produktionen til skrotning. Samlet set vil dette projekt sikre at der er fastlagt generelle regler for håndtering af
Aalborg University - Department of Electronic Systems
EUDP
2020
2024
ADD2wind-projektet vil udvikle og demonstrere, hvordan levering af reservedele fra land til off-shore vindmøller kan udføres med ubemandede helikoptere. Pakker på op til 40 kg med forskellige dele til
Projektets formål har været at bygge et demonstrationsanlæg med ny jævnstrømsteknik på land for at undersøge de tekniske og økonomiske muligheder ved jævnstrømstilslutning af havmølleparker, hvor der
Formålet med projektet var at verificere de aerodynamiske egenskaber for tre Risø-A profiler for at vurdere deres anvendelighed på fremtidige danske vindmøllevinger. Profilerne er udviklet specielt
Projektet er første skridt i en F og U indsats med det overordnede formål at udarbejde tekniske retningslinier for tilslutning af vindmølleparker på svage net, og identificere og udvikle tekniske
Dette Annex havde som hovedformål, at etablere en aerodynamisk database med eksperimentelle resultater fra detaljerede rotormålinger ved fem forskellige forskningsinstitutioner: ECN (NL), Delft
Det er sandsynliggjort, at en væsentlig årsag til dobbeltstall er en ustabil laminar separationsbobbel ved forkanten af profilet. Endvidere blev det vist, at det specifikke forløb af udviklingen af
1) At undersøge om den sædvanlige antagelse om Gaussisk (normalfordelt) turbulens er opfyldt i almindelighed og mulige konsekvenser heraf på lastberegninger, som generelt vil være underestimeret som
Projektets formål har været at indsamle data, således at mølle- og vingefabrikanter i Danmark kan skaffe sig en bedre viden om dobbelt stall. Med baggrund i kendte dobbelt stall problemer på
I et tidligere projekt blev der udviklet konkurrencedygtige vindmøllefundamenter. En af de beskrevne fundamenttyper var enkeltpælen. Nærværende projekt gennemfører en videreudvikling af samlinger
Der er udviklet en metode til fastlæggelse af total effektiv dæmpning for kantsvingninger for vindmøller. Metoden består dels af en excitermekanisme, som kan excitere kantsvingninger fra maskinkabinen