Baseret på resultaterne opnået i et første EUDP-projekt, er formålet med dette opfølgningsprojekt at afslutte udviklingen og testningen af de teknologier, der er nødvendige for at producere ekstra
PowerCurve, Danmarks Tekniske Universitet og Statkraft arbejder sammen for at udvikle et ser-rations produkt for vindmøllevinger, som tilbyder en højere støjreduktion end andre lignende pro-dukter der
Formålet med Thunderbolt-projektet er efter succesfuldt projekt at kunne levere en fuldt kommercialiseret service på abonnement til vindenergimarkedet. Servicen gør det muligt at bestemme, hvilke
Projektet er dedikeret til at forbedre omkostningseffektiviteten i forbindelse med funderingsdesign af offshore bygningskonstruktioner strukturer såsom vindmølleparker og energiøer. Den foreslået
Projektet giver Floating Power Plant (FPP) mulighed for at optimere og videreudvikle nye flydende vindkoncepter. Resultatet vil være tre store demonstrationsaktiviteter og seks innovationer, herunder
Aeromine er et nyt, bygningsintegreret vindenergisystem, der er beregnet til at konkurrere med - eller supplere – tagmonterede, industrielle solcelleanlæg. EUDP projektet vil bidrage med viden om
Formålet med projektet er, at have mere pålidelige WTG-vinger i drift med forlænget levetid, sænke OPEX og optimere AEP, gennem anvendelsen af en risikobaseret tilgang. Hvis vingerne kan forblive i
Måledata fra National Renewable Energy Laboratory (NREL, USA) vil blive udnyttet af Risø DTU til verifikation og videreudvikling af aerodynamiske modeller. Der er to hovedtyper af modeller, som vil
Projektet har omfattet den danske deltagelse i IEA Wind Annex 21 'Dynamic models of wind farms for power system studies', hvis opgave bl.a. har været at belyse, hvordan store vindmølleparker kan
Aktiviteterne har omhandlet færdiggørelse af en iværksat globalisering af databasens indhold, således at den, efter endt udbygning, indeholder en repræsentativ del af eksisterende 'world wide'
Formålet med dette projekt er at forbedre grundlaget for at integrere vindmøllers styring i designprocessen på linie med de dynamiske og aerodynamiske egenskaber, specielt med henblik på regulatorer
Inden for det Aeroelastiske Forskningsprogram gennemført i perioden fra 1997 til 2002 af Risø og DTU har der været en koordineret og kontinuert indsats på udvikling af avancerede beregningsmodeller