Fremdrift af skibe forurener med emission af CO2 og skadelige partikler, når skibene drives af dieselmotorer. Elektrificering af skib er en måde at indføre rene teknologier i transportsektoren. Det
Formålet med projektet er at udvikle en ny energieffektiv chiller og varmepumpeenhed med anvendelse af det mest effektive kølemiddel, der findes i dag, ammoniak, i et kapacitetsområde fra 20 til 200
Projektobjektivet er udvikling af et selvstændigt hydraulisk drevkoncept, karakteriseret ved at være meget energieffektivt, skalerbart, holdbart samt kommercielt attraktivt og i tråd med de
eMURSTEN projektet udvikler en ny og prismæssigt konkurrencedygtig teknologi til energieffektiv produktion af blødstrøgne mursten. Energiforbruget reduceres gennem elektrificering af maskindriften og
Formålet er, at udvikle og teste en ny intelligent måde, at styre varme som i dag bruges ved betonelementproduktion. Det forventes at kunne minimere energiforbruget med 20% ift. i dag. Dermed giver
Det primære formå med IEA Wind TCP Task 26 er at samle og formidle viden om omkostningen ved vindenergi for at forstå historiske, aktuelle og fremtidige trends ved at anvende konsistente og
WindWeld har som formål, at forbedre udmattelseslevetiden (modstanden mod metaltræthed) i store svejste stålkonstruktioner ved at anvende en automatiseret maskine, der udvikles og demonstreres i
Formålet med DMDS – Demonstration af Modulært Driv System er at udvikle og demonstrere en ny type drivsystem til store testbænke. Det modulære drivsystem (MDS) vil muliggøre opførelsen af større
Hovedformålet med projektet er at deltage i det internationale netværksprojekt, IBPSA Project 1, for at fremme samarbejde med højt anerkendte internationale partnere inden for modellering og
Formålet med projektet er at muliggøre dansk koordinering og deltagelse i et projekt under Det Internationale Energiagentur (IEA), nemlig Annex 79: "Beboeradfærds fokuserende bygningsdesign og drift"
Formålet med CORTIR-projektet er at samle hele værdikæden fra vindindustrien i et samarbejde for at nedbringe de omkostninger og risici, der knytter sig til drift af vindmøller. I løbet af projektet
Projektet understøtter i 2019 Energistyrelsens deltagelse i det Internationale Energiagentur (IEA) Wind TCP Executive Committee (ExCo) og styrker kommunikation og netværksaktiviteter i Danmark
Projektet har til formål: • At benytte naturligt kølemiddel (eller enden law-GWP-kølemiddel) • At øge energieffektiviteten Dette skal gøres, således at produktet er sikkert at installere og benytte
Målet er at opnå en forbedring på 13 % i årseffektivitet på mindre supermarkedsanlæg baseret på Advansors modelserie Value Pack (40 til 100 kW). Der planlægges test af den største model med ejektor
Projektets mål er igennem internationalt samarbejde under det internationale Energi Agentur’s Solid State Lighting Annex at øge brugen af høj kvalitets og energieffektiv belysning på dansk såvel som
RELIABLADE udvikler og demonstrerer teknikker til at skabe en digital tvilling af hver enkelt vinge med dens unikke fejl og afvigelser. Den digitale tvilling afspejler vingens aktuelle tilstand og
Projektet omfatter dansk deltagelse i IEA Task 29 IV, hvis overordnede formål er at understøtte internationalt samarbejde omkring validering og fortsat udvikling af simuleringsmodeller indenfor