International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Projektet vil designe en modulær APU (Auxillary Power Unit) til det maritime marked. Den forventede løsning vil være multifunktionel og kunne bruges i et stor antal skibe og applikationer. I de
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af
Formålet er at udvikle og validere et komplet sæt af industrielt relevante testprocedurer til fastoxid celler, mht. ydeevne, holdbarhed og degradering. Projektet vil udvikle testprocedurer for SOFC og
Med en Introduktion af en strøm generator produkt baseret på brændselsceller og methanol søges det at erstatte Diesel generatorer til telekommunikations marked i regioner med ingen eller ringe
Formålet med REST-projektet er at løse de nuværende begrænsninger for estimering og test af pålidelighed på tværs af applikationssegmenter for H2 og FC – med fokus på brændselscellebaseret
HyBoost projektet skal øge kapaciteten og reducere omkostninger for brint tankstationer. Nyt design for kritiske komponenter skal udvikles og avanceret materialevidenskab appliceres for at muliggøre
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement task 31 efterfølgeren er at øge og formidle dansk viden indenfor sikkerhedsforskning på brintområdet. Deltagelse i arbejdsgruppen task 31
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) arbejdsgruppe for Power to gas (P2G) er at sikre koordinering af den nationale F&U-indsats på P2G-området med den internationale F
Projektet skal udvikle et højpålideligt nødstrømsanlæg til fibernetværk, mobilnetværk og jernbanesystemer, hvor der anvendes brændselsceller til backup forsyningen og hvor den samlede systemløsning
Dantherm Power og partnere ønsker at udvikle en 2,5 kW platform rettet mod markedet for mikrokraftvarme og nødstrøm. Målet med projektet er (1) at reducere omkostningerne ved anlæg og drift, (2)
Formålet med projektet er at deltage i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) for derved at stimulere og koordinere de danske F&U aktiviteter på brintområdet med de internationale aktiviteter på
HyFlexDrive projektet fokuserer på næste generations højeffektive, pålidelige og prismæssigt konkurrencedygtige brændselscellesystem til gaffeltrucks og quthavnstrækkere (intern transport) Formålet
20 kW RMFC platform med forhøjet konkurrencedygtighed ved højere power krav i trucks og større maskiners APU (Auxiliary Power Unit - Generator) kræver det en kost effektiv, kompakt og energi effektiv