International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Projektet vil designe en modulær APU (Auxillary Power Unit) til det maritime marked. Den forventede løsning vil være multifunktionel og kunne bruges i et stor antal skibe og applikationer. I de
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af
Projektet omfatter to årlige møder i arbejdsgruppen, hvor information og ideer udveksles. BPSE vil dele information om arbejdet i IEA-Opgave 39 i relevant maritimt samfund og i brint- og
HyTon skal udvikle verdens største brintkompressor som skal anvendes til storskala påfyldning af brint fra vedvarende energi på forureningsfrie biler, busser og lastbiler. Den øgede kapacitet skal
eFuel-projektet repræsenterer en ny og bedre måde at producere elektrobrændstoffer på, bygger på et velkendt teknologisk grundlag. Projektet udvikler og bygger et stort prototype rislefilter, der
COBRA Drive har til formål at løfte den reformeret metanol brændselscelleteknologi på et niveau, hvor den kan erstatte dieselmotorer i lette kommercielle vehikler.
Demonstration af en fastoxid elektrolyse baseret proces til produktion af ammoniak syntesegas uden brug af luftseparation samt brug af ammoniak i faststofoxid brændsceller parallelt med teknisk
Formålet med projektet, Power2Met, er at udvikle, designe og opbygge et pilotanlæg til et komplet, standardiseret og modulopbygget el-til-metanol-anlæg, der kan opgradere biogasanlæg ved at udnytte