Transport med personbiler er stadig stort set baseret på fossile brændstoffer. Bestræbelserne på at ændre dette er i øjeblikket koncentreret omkring elektrificering af transportsektoren. De største
International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
Projektet har til formål at udvikle og teste et totalkoncept for dyrkning, høst, bjærgning lagring og anvendelse af bladmasse fra vinterraps i efteråret til biogasproduktion.
Formålet er at udvikle et bæredygtigt, operationelt og økonomisk konkurrencedygtigt bio-brændstof, som kan erstatte konventionelle fossile brændstoffer i den maritime sektor. Udvik-lingsarbejdet er
Projektets formål er at udvikle ensilering som en metode til at forbehandle halm, så det kan bruges i biogasanlæg og give en større produktion af biogas. Våd eller fugtig halm tilsættes ’ensile
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Projektet vil designe en modulær APU (Auxillary Power Unit) til det maritime marked. Den forventede løsning vil være multifunktionel og kunne bruges i et stor antal skibe og applikationer. I de
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Biowaste2Gas’ laboratorie model opskaleres til et pilotforgasser anlæg. Efter indledende tests flyttes anlægget til anlægsvært og gennemfører levetidstest. I parallel dokumenterer AU hvorvidt
InjectMe udvikler en biologisk Power-to-Methane teknologi, som bruger elektricitet og CO2 fra biogas til at producere biometan (elektrofuel). Formålet med InjectMe er at udvikle et omkostnings
Demonstration af, at effekten af forbehandlingen af lavværdige biomasse er en forbedret kapacitet for et givet biogasanlæg ved at demonstrere, at forbehandlingen giver den samme mængde metangas på
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af