Formålet med projektet er at udvikle en løfteteknologi fra pram til jack-up fartøj, som kan operere i bølgehøjde på 2,5 m, og som vil øge operationstiden betydeligt.
WindCal2.0 vil udvikle og demonstrere en nacelle monteret lidar kalibreringsmetode, hvor meget nøjagtige lidars erstatter kopanemometre som kalibreringsreference og robotter automatiserer og
Projektet udvikler en drone inspektionsløsning og digital dokumentation, der kan genkende og kategorisere skader og opmåle dele af industrielle strukturer med høj præcision.
Formålet er at sikre, at fremtidige nacelle-testfaciliteter i stor skala er tekniske og økonomisk gennemførlige for vind-industrien. Dette gøres ved at videreudvikle og demonstrere R&D Test Systems
Partnerne i dette projekt vil udvikle og demonstrere en undervandsrobot, ACOMAR - Auto COmpact MArine growth Remover, som skal øge automatisering i forbindelse med fjernelse af marine-begroning på
GASPOC vil forkorte projektudviklingsperioden for havvindmølleparker og dermed hurtigere få mere bæredygtig energi ud til forbrugerne. Projektet vil desuden sænke både CAPEX og OPEX omkostninger
Formålet med GOTWind-projektet er optimering af boltteknologi til vindmøller fra produktionen til skrotning. Samlet set vil dette projekt sikre at der er fastlagt generelle regler for håndtering af
Aalborg University - Department of Electronic Systems
EUDP
2020
2024
ADD2wind-projektet vil udvikle og demonstrere, hvordan levering af reservedele fra land til off-shore vindmøller kan udføres med ubemandede helikoptere. Pakker på op til 40 kg med forskellige dele til
Det er formålet at opstille evaluerings- og designkriterier for isolerede elforsyningssystemer med stor andel af vindkraft. Projektet er rettet mod anvendelse i områder der ikke er tilsluttet
Projektets formål var at undersøge, hvorledes rotordesignet fra en eksisterende møllestørrelse kan ekstrapoleres til en 4 MW mølle. Ifim. projektet er der er udviklet to optimeringsprogrammer til
Formålet med projektet er at etablere et teknisk grundlag for en øget anvendelse af vindkraft i Rusland med el-producerende vindmøller samt tilpasning af dansk og moderne vindmølleteknologi som basis
Projektet udgør et løbende 5 års forskningsprogram indenfor aeroelasticitet med sigtet, at forbedre design og optimeringsgrundlaget for vindmøller, samt etablere en løbende innovationsproces i
Projektets formål er at udvikle og verificere vindkraftmeteorologiske værktøjer til brug for forudsigelse og vurdering af dimensionsgivende vindforhold for vindmøller over land, i inhomogent og
Foreløbig konklusion fra målinger er at maksimal lasterne under stilstand er væsentlig mindre end under normal drift ved vindhastigheder lige uner stop-vindhastigheden.
Risøs del af arbejdet omfatter bl.a. udarbejdelse/revision af kommissorium: Der skrives et dansksproget kommissorium for dansk deltagelse i IEA-Wind Executive Committee, samt et engelsksproget
Sensorsystemet er udviklet og afprøvet i laboratorium. Der er herefter gennemført en forsøgsserie og der er foretaget en afprøvning af forsøgsserien på 39 vindmøller på land og offshore.