HyBoost-2 projektet skal udvikle teknologi til påfyldning af brint med øget kapacitet og reduceret arealbehov, så brint kan integreres ved siden af konventionelle brændstoffer på eksisterende
H2Cost-2 projektet skal reducere omkostninger for brintproduktion og hurtig brint optankning gennem udvikling af billigere komponenter og systemer med øget kapacitet. Greenhydrogen.dk ApS skal arbejde
Deltagelse i IEA Annex 31 sikrer indflydelse på de internationale programmer for brint og brændselsceller med fokus på PEM. I annexet deltager der relevante organisationer fra Europa, Nordamerika
Formålet med projektet er at deltage I IEA Hydrogen Implementering Agreement (HIA) for derved at stimulere og koordinere de danske F&U aktiviteter på brintområdet med de internationale aktiviteter på
Hovedformålet med ECONOL projektet er at demonstrere mulighederne for at reducere omkostningerne og energiforbruget ved produktion af ethanol ud fra lignocellulose med omkring 50% ved at udnytte 4
CrossCut hare n ambition om at udvikle, teste, evaluere og demonstrere et vedvarende hybrid energisystem med brændselsceller i et virkeligt miljø. Projektet fokuserer på udviklingen inden for power
Deltagelse i møder i IEA-Task32, Hydrogen-Based Energy Storage. Omkring 50 førende forskningsledere fra
IEA landene deltager og fokusere på udvikling af nye metoder til energiopbevaring baseret på
En kravspecifikation til et 20 Nm3 brintlager for en Ford Focus med forbrædningsmotor er blevet opstillet. Det specificerede lager skal fremstilles på grundlag af en kommerciel tilgængelig metalhydrid
Projektet har haft til formål at udvikle og fremstille letvægtslagre til lagring af brint ved højt tryk baseret på fiberforstærkede trykbeholdere. Under projektet er der således konstrueret lagre til
Projektet har haft til formål at bygge en brændselscelledreven bil, der kan bruges til demonstration af brint som drivmiddel til transport. Projektet er baseret på Fiats Seicento Elettra elbil og
Projektet omfatter en generel udredningsdel og en projektspecifik del: Generelt: 1) Generelt udredning om sikkerhedstekniske aspekter ved brintanvendelse til køretøjer og tilhørende stationært udstyr
Der er etableret en metode til fremstilling af en ny celletype, den anodebårne tynd-elektrolyt celle. Basis for cellen er en 200mum tyk tape cast blanding af zirconia (ZrO2) med 3 mol% yttria (Y2O3)