Projektet skal udvikle og demonstrere Amminex' såkaldte ASDS-teknologi, der omkostningseffektivt reducerer udledningen af NOx fra dieselbiler og giver mulighed for reduktion af CO2-udledningen.
Deltagelse i IEA Energy Technology Data Exchange (ETDE) giver national og international adgang til
danske F&U resultater inden for energi- og området. Desuden får danske forskningsinstitutioner og
Projektet er en del af IEA-AMF Annex 39 Part 2: Enhanced performance of Heavy Duty Methane Engines. Det ansøgte beløb dækker et supplerende måleprogram på gasdrevne busser og lastbiler, som anskaffes
Projektets formål er i samarbejde mellem kommercielle og offentlige partnere at udvikle scenarier for energiforsyningsinfrastrukturen i Ny By og Erhvervspark i St. Rørbæk, Frederikssund Kommune
Formålet er at medvirke til at formidle oplysninger om danske offentligt støttede FUD projekter i Danmark
og internationalt. Dette sker bl.a. gennem databasen DENP - Danskeenergiprojekter.dk. Med
Projektet skal være med til at forbedre kommunikationen mellem forskere og praktikere, hjælpe projekter med at skaffe investorer, belyse hvilke projekter der bliver til en god forretning, samt
Formålet med samarbejdsprojektet er at indsamle informationer om alternative brændsler og udledningsnedsættende teknologi til den maritime sektor. Der vil blive taget kontakt til europæiske politikere
Forskningsresultater viser, at EOR-teknologien (Enhanced Oil Recovery) kan øge indvindingen af olie. Professor Erling Stenby vil repræsentere Danmark i det internationale energisamarbejde, IEA-EOR
Smart Water - Advanced Water Flooding er en samling af metoder til at forbedre olieudvindingen (EOR, Enhanced Oil Recovery) i danske olie reservoirer. Metoderne indebærer intelligente ændringer af
De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
EUDP
2011
2014
Projektet skal tilvejebringe viden og værktøjer til planlægning og design af varme-pumpesystemer baseret på ”lukkede” borehuller samt udvikle ’best practice’ for sådanne anlæg. Projektet vil opbygge
Formålet var at udvikle et 72 volt / 0Li-ion celler /500 amp. BMS system for store industrielle batterier, der bruges til elektriske og hybrid køretøjer med vægt over 500 kg. Systemet skal bruges i
Formålet med projektet er at afdække sammenhængen mellem transportregulering, i form af f.eks. afgifter og husholdningernes efterspørsel efter bil, biltype og kørselsomfang. Derved findes en
Projektet undersøger i hvilken grad afgiftslempelserne i sig selv tilskynder til beslutning om køb af bil eller bil nummer to. Desuden undersøges brugen af bilerne, herunder om bilvalget hænger sammen
Projektet har finansieret den danske deltagelse i eksekutivkomiteen for IEA’s database ETDE World Energy Base (ETDEWEB), der indeholder nationale beskrivelser af tidsskriftartikler, rapporter, bøger
Formålet er at analysere tekniske, økonomiske og ansvarsmæssige aspekter ved at basere forsyningssikkerheden på markedskræfterne. Dette gøres ved en kombination af litteraturstudie og incitaments- og
Projektet har undersøgt, om det er muligt at forbedre vindmøllers driftsøkonomi med mellem 1 og 5 % ved at foretage vindmålinger foran rotoren med et spinder anemometer i stedet for den traditionelle
Projektet er tæt knyttet til Danmarks samarbejde i ''IEA Advanced Motor Fuels Agreement''. Resultaterne er beskrevet i 2 rapporter: En hovedrapport, hvor ethanols anvendelighed i primært
Mulighederne for at realisere visionen om et 'Wind Power Academy' på Lolland undersøgt, bl.a. med en SWOT-analyse. Studiet er resulteret i en strategi for etablering af og de første fire års drift af