Formålet er at udvikle og validere et komplet sæt af industrielt relevante testprocedurer til fastoxid celler, mht. ydeevne, holdbarhed og degradering. Projektet vil udvikle testprocedurer for SOFC og
Med en Introduktion af en strøm generator produkt baseret på brændselsceller og methanol søges det at erstatte Diesel generatorer til telekommunikations marked i regioner med ingen eller ringe
Formålet med REST-projektet er at løse de nuværende begrænsninger for estimering og test af pålidelighed på tværs af applikationssegmenter for H2 og FC – med fokus på brændselscellebaseret
HyBoost projektet skal øge kapaciteten og reducere omkostninger for brint tankstationer. Nyt design for kritiske komponenter skal udvikles og avanceret materialevidenskab appliceres for at muliggøre
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement task 31 efterfølgeren er at øge og formidle dansk viden indenfor sikkerhedsforskning på brintområdet. Deltagelse i arbejdsgruppen task 31
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) arbejdsgruppe for Power to gas (P2G) er at sikre koordinering af den nationale F&U-indsats på P2G-området med den internationale F
Projektet skal udvikle et højpålideligt nødstrømsanlæg til fibernetværk, mobilnetværk og jernbanesystemer, hvor der anvendes brændselsceller til backup forsyningen og hvor den samlede systemløsning
Dantherm Power og partnere ønsker at udvikle en 2,5 kW platform rettet mod markedet for mikrokraftvarme og nødstrøm. Målet med projektet er (1) at reducere omkostningerne ved anlæg og drift, (2)
Formålet med projektet er at deltage i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) for derved at stimulere og koordinere de danske F&U aktiviteter på brintområdet med de internationale aktiviteter på
HyFlexDrive projektet fokuserer på næste generations højeffektive, pålidelige og prismæssigt konkurrencedygtige brændselscellesystem til gaffeltrucks og quthavnstrækkere (intern transport) Formålet
20 kW RMFC platform med forhøjet konkurrencedygtighed ved højere power krav i trucks og større maskiners APU (Auxiliary Power Unit - Generator) kræver det en kost effektiv, kompakt og energi effektiv
Der er udviklet tre forskellige teknologispor til produktion af elektroder til elektrolyse. I alle tre spor har projektet opnået en celleeffektivitet på 95-97%, som er væsentligt højere end de 88%
Der er udviklet brændselscelle-baserede nødstrømsforsyninger (backup power og UPS) forsynet med brint fra naturgas, flaskegas eller metanol. Potentielle kunder har vist betydelig interesse for
H2 Logic A/S og projektdeltagerne har udviklet en 2. generations brændelscelleteknologi til vejkøretøjer og 2. generations optankningsteknologi til brint. I næste fase af projektet skal 17 køretøjer
Et mikrokraftvarmeanlæg på 1 kW ville være rentabelt i et ældre hus, hvis nettomåleordningen indføres. I nyere huse med lavere varmeforbrug, ville det være nødvendigt med investeringsstøtte eller
H2 Logic har udviklet et hybrid transportsystem med batterier og brændselsceller til gaffeltrucks. Systemet er baseret på en ny højtemperatur polymer membran brændselscelleteknologi. En lang
IRD A/S har udviklet en forsøgsproduktionslinie og reduceret produktionsomkostningerne for PEM-brændselsceller markant. Prisudviklingen følger dermed målsætningen i den danske nationale strategi for
Projektet har udviklet brændselscellesystemer til nødstrøm og gaffeltrucks med tilhørende brintinfrastruktur. De udviklede systemer demonstreres i Canada og Danmark.
Partnerskabet har udviklet en model for innovationsnetværk, udviklet en hjemmeside og udarbejdet en markedsundersøgelse. Undersøgelsen er afrapporteret i fire markedsrapporter på fire produktområder