Formålet er at udvikle og validere et komplet sæt af industrielt relevante testprocedurer til fastoxid celler, mht. ydeevne, holdbarhed og degradering. Projektet vil udvikle testprocedurer for SOFC og
Med en Introduktion af en strøm generator produkt baseret på brændselsceller og methanol søges det at erstatte Diesel generatorer til telekommunikations marked i regioner med ingen eller ringe
Formålet med REST-projektet er at løse de nuværende begrænsninger for estimering og test af pålidelighed på tværs af applikationssegmenter for H2 og FC – med fokus på brændselscellebaseret
HyBoost projektet skal øge kapaciteten og reducere omkostninger for brint tankstationer. Nyt design for kritiske komponenter skal udvikles og avanceret materialevidenskab appliceres for at muliggøre
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement task 31 efterfølgeren er at øge og formidle dansk viden indenfor sikkerhedsforskning på brintområdet. Deltagelse i arbejdsgruppen task 31
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) arbejdsgruppe for Power to gas (P2G) er at sikre koordinering af den nationale F&U-indsats på P2G-området med den internationale F
Projektet skal udvikle et højpålideligt nødstrømsanlæg til fibernetværk, mobilnetværk og jernbanesystemer, hvor der anvendes brændselsceller til backup forsyningen og hvor den samlede systemløsning
Dantherm Power og partnere ønsker at udvikle en 2,5 kW platform rettet mod markedet for mikrokraftvarme og nødstrøm. Målet med projektet er (1) at reducere omkostningerne ved anlæg og drift, (2)
Formålet med projektet er at deltage i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) for derved at stimulere og koordinere de danske F&U aktiviteter på brintområdet med de internationale aktiviteter på
HyFlexDrive projektet fokuserer på næste generations højeffektive, pålidelige og prismæssigt konkurrencedygtige brændselscellesystem til gaffeltrucks og quthavnstrækkere (intern transport) Formålet
20 kW RMFC platform med forhøjet konkurrencedygtighed ved højere power krav i trucks og større maskiners APU (Auxiliary Power Unit - Generator) kræver det en kost effektiv, kompakt og energi effektiv
Projektet er et internationalt IEA-projekt. Målet med dansk repræsentation i projektet har dels været at opnå know-how indenfor stationære brændelscellesystemer i hele verden, dels at udvide det
Der er udviklet en ny type endeplader i højstyrkebeton, der kan anvendes til brændselsceller. Betonen har den fordel, at den ikke deformerer over tid, og materialet er velegnet til massefremstilling
Projektets formål var at etablere og udvikle 3.G. brinttankstationer. Projektet er et led i H2moves Scandinavia projektet. H2moves overordnede mål er dels at demonstrere biler drevet af
FCH Test Center er kommet godt fra start og har i dag et stort nationalt og internationalt netværk med vigtige spillere fra industrien. De første kommercielle opgaver er kommet i hus, og det er
Der er udviklet forskellige generiske værktøjer til simulering af mikrokraftvarmesystemer baseret på SOFC-brændselscellestakke. De udviklede værktøjer muliggør et optimalt grundlag for udvælgelse af
Kun nichemarkedet accepterer relativt høje priser inden for brændselscellestakke. De høje udviklingsomkostninger fastholder stakproducenterne i en spiral karakteriseret af lav omsætning. Projektets
GMR Maskiner og gruppen af projektdeltagere ville udvikle en prototype og en pilotserie af brændselscelledrevne små elektriske biler. Elbilernes energikilde skal stamme fra HT-PEM