International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Projektet vil designe en modulær APU (Auxillary Power Unit) til det maritime marked. Den forventede løsning vil være multifunktionel og kunne bruges i et stor antal skibe og applikationer. I de
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af
HyBoost-2 projektet skal udvikle teknologi til påfyldning af brint med øget kapacitet og reduceret arealbehov, så brint kan integreres ved siden af konventionelle brændstoffer på eksisterende
H2Cost-2 projektet skal reducere omkostninger for brintproduktion og hurtig brint optankning gennem udvikling af billigere komponenter og systemer med øget kapacitet. Greenhydrogen.dk ApS skal arbejde
Deltagelse i IEA Annex 31 sikrer indflydelse på de internationale programmer for brint og brændselsceller med fokus på PEM. I annexet deltager der relevante organisationer fra Europa, Nordamerika
Formålet med projektet er at deltage I IEA Hydrogen Implementering Agreement (HIA) for derved at stimulere og koordinere de danske F&U aktiviteter på brintområdet med de internationale aktiviteter på
Hovedformålet med ECONOL projektet er at demonstrere mulighederne for at reducere omkostningerne og energiforbruget ved produktion af ethanol ud fra lignocellulose med omkring 50% ved at udnytte 4
CrossCut hare n ambition om at udvikle, teste, evaluere og demonstrere et vedvarende hybrid energisystem med brændselsceller i et virkeligt miljø. Projektet fokuserer på udviklingen inden for power
Deltagelse i møder i IEA-Task32, Hydrogen-Based Energy Storage. Omkring 50 førende forskningsledere fra
IEA landene deltager og fokusere på udvikling af nye metoder til energiopbevaring baseret på