Projektets skal udvikle et PV lab i forbindelse med DTU, der kan benyttes til test, forskning og udvikling af solcelleløsninger i elnettet. Endvidere skal projektet teste og værdisætte styring af
Kort fortalt er formålet at undersøge de reelle kørselsemissioner (RDE – Real Driving Emissions) og den reelle energieffektivitet for køretøjer anvendt under varierende betingelser rundt om på kloden.
Formålet med projektet er at udvikle løsninger til smart boligventilation, der muliggør indeklimakontrol på værelsesniveau. Systemet skal være energieffektivt, prisbillig, og let at installere og
IEA Annex 70 vil levere vigtig viden om brugen af målte data for energiforbrug i bygninger for at kvalificere teoretiske beregninger. Resultatet vil gøre analyser af bygningers energiforbrug og
Projektets formål er at designe og teste udstyr, der gør det muligt at udnytte spildvarme ved relativt lav temperatur til opvarmning/kogning af industrifisk, i stedet for at bruge brændselsbaseret
Demonstration af ultra-lavtemperatur i nybyggeri af familiehuse. Fremløbstemperatur vil gennem hele året ligge på 35-40 grader.
Investeringer i distributionsnet forventes reduceret gennem anvendelse
Projektet vil udvikle viden for at finde de mest velegnede zeotrope kølemiddelblandinger til varmepumper og kølesystemer, samt opbygge et pilot setup for at kunne analysere og validere det teoretiske
I Con20 VE-Smart (C20) projektet udvikles og demonstreres en helt ny tilgang til industriel køling, der muliggøre vedvarende frys i et driftssetup alene ved anvendelse af integrerede solceller, i en
Projektet har til formål at etablere og demonstrere en direkte gasfyret absorptionsvarmepumpe i ”fjernvarme-størrelse” med fokus på konkurrencedygtig varmepris, høj VE-andel og brændselseffektiv drift
Formålet med dette projekt er at sikre en god solid international teststandard for elektriske motorer og frekvensomformere til fordel for producenter, myndigheder, laboratorier og andre, hvilket i
Formålet med eRCV projektet er at udvikle og demonstrere et koncept for et innovativt fuldelektrisk tungt (op til 26 tons totalvægt) renovationskøretøj (RCV), som er specifikt designet til optimal
Privat solcelleejerskab udfordrer balancen i nettet, men kan også potentielt bidrage til at engagere forbrugerne i forhold til fleksibelt forbrug når de selv producerer energi og bliver ”prosumers”
Projektets formål er gennem deltagelse i IEA (International Energy Agency) SHC (Solar heating & Cooling) Programme Task projektet ”Material and component Development for thermal storage systems” at
DTU Energi, AquaDania, SunPower Applications og All Things Considered vil I dette projekt udvikle et unikt drikkevandssystem, der afsalter havvand ved hjælp af et solcelleanlæg koblet til et
Formålet med projektet er at udvikle og demonstrere en samlet energirenovering af en offentlig bygning, der integrerer SMART GRID / SMART ENEGY og energilagring. Ved at implementere løsningen i et
IEA annex’erne er en del af IEAs køreplan for at fremme innovative energiteknologier og bruges til at styre processen under international vejledning og i tæt samarbejde med regeringer og industri. Det
Vi vil forbedre investeringen markant i varmegenvinding og lignende varmepumpeprojekter med varmekilder fra 20-50 °C ved at udvikle en serieproduceret højtemperaturvarmepumpe til projekter med
Formålet i nærværende EUDP projekt er at udvikle en pilotproduktion af et matsort solpanel baseret på nanostruktureret sort silicium (black Silicon) samt sortfarvede strenge. Pilotproduktionen kræver