Formålet med projektet er at udvikle en løfteteknologi fra pram til jack-up fartøj, som kan operere i bølgehøjde på 2,5 m, og som vil øge operationstiden betydeligt.
WindCal2.0 vil udvikle og demonstrere en nacelle monteret lidar kalibreringsmetode, hvor meget nøjagtige lidars erstatter kopanemometre som kalibreringsreference og robotter automatiserer og
Projektet udvikler en drone inspektionsløsning og digital dokumentation, der kan genkende og kategorisere skader og opmåle dele af industrielle strukturer med høj præcision.
Formålet er at sikre, at fremtidige nacelle-testfaciliteter i stor skala er tekniske og økonomisk gennemførlige for vind-industrien. Dette gøres ved at videreudvikle og demonstrere R&D Test Systems
Partnerne i dette projekt vil udvikle og demonstrere en undervandsrobot, ACOMAR - Auto COmpact MArine growth Remover, som skal øge automatisering i forbindelse med fjernelse af marine-begroning på
GASPOC vil forkorte projektudviklingsperioden for havvindmølleparker og dermed hurtigere få mere bæredygtig energi ud til forbrugerne. Projektet vil desuden sænke både CAPEX og OPEX omkostninger
Formålet med GOTWind-projektet er optimering af boltteknologi til vindmøller fra produktionen til skrotning. Samlet set vil dette projekt sikre at der er fastlagt generelle regler for håndtering af
Aalborg University - Department of Electronic Systems
EUDP
2020
2024
ADD2wind-projektet vil udvikle og demonstrere, hvordan levering af reservedele fra land til off-shore vindmøller kan udføres med ubemandede helikoptere. Pakker på op til 40 kg med forskellige dele til
Formålet med det foreliggende projekt er at optimere det flydende TetraSpar havmøllekoncept for installation i et pilotprojekt. Potentialet i offshore vindkraft er enormt. Havvindmøller kan levere syv
Hovedformålet er at udvikle procedurer, der kan minimere risikoen for nedbrud, kvantificere både den resterende strukturelle pålidelighed og vedligeholdelsesudgifterne ved at levetidsforlænge møller
”IEA Wind Task 28" om social accept af vindenergiprojekter er en arbejdsgruppe bestående af flere lande. Formålet er at drage fordel af et tværfaglig og international forsknings-, videnskabs- og
Installationsperioden for en havvindmøllepark er en enormt energikrævende fase, som i dag løses ved hjælp af diesel. Med projektet vil vi i samarbejde med vore partnere udvikle en hybrid og
Dette projekt har til hensigt at udvikle en ny metode til køling af moduler, således at køleeffekt pr. areal ikke i fremtiden bliver en flaskehals i udviklingen af vindmøller.
Projektet har generelt til formål at understøtte Danmarks deltagelse i ”IEA Wind Energy R&D Implementing Agreement” i 2018 gennem deltagelse i aftalens Styringskomité (”Executive Committee”) som