Kort fortalt er formålet at undersøge de reelle kørselsemissioner (RDE – Real Driving Emissions) og den reelle energieffektivitet for køretøjer anvendt under varierende betingelser rundt om på kloden.
Formålet med projektet er at udvikle løsninger til smart boligventilation, der muliggør indeklimakontrol på værelsesniveau. Systemet skal være energieffektivt, prisbillig, og let at installere og
IEA Annex 70 vil levere vigtig viden om brugen af målte data for energiforbrug i bygninger for at kvalificere teoretiske beregninger. Resultatet vil gøre analyser af bygningers energiforbrug og
Projektets formål er at designe og teste udstyr, der gør det muligt at udnytte spildvarme ved relativt lav temperatur til opvarmning/kogning af industrifisk, i stedet for at bruge brændselsbaseret
Demonstration af ultra-lavtemperatur i nybyggeri af familiehuse. Fremløbstemperatur vil gennem hele året ligge på 35-40 grader.
Investeringer i distributionsnet forventes reduceret gennem anvendelse
Projektet vil udvikle viden for at finde de mest velegnede zeotrope kølemiddelblandinger til varmepumper og kølesystemer, samt opbygge et pilot setup for at kunne analysere og validere det teoretiske
I Con20 VE-Smart (C20) projektet udvikles og demonstreres en helt ny tilgang til industriel køling, der muliggøre vedvarende frys i et driftssetup alene ved anvendelse af integrerede solceller, i en
Projektet har til formål at etablere og demonstrere en direkte gasfyret absorptionsvarmepumpe i ”fjernvarme-størrelse” med fokus på konkurrencedygtig varmepris, høj VE-andel og brændselseffektiv drift
Formålet med dette projekt er at sikre en god solid international teststandard for elektriske motorer og frekvensomformere til fordel for producenter, myndigheder, laboratorier og andre, hvilket i
Formålet med eRCV projektet er at udvikle og demonstrere et koncept for et innovativt fuldelektrisk tungt (op til 26 tons totalvægt) renovationskøretøj (RCV), som er specifikt designet til optimal
IEA annex’erne er en del af IEAs køreplan for at fremme innovative energiteknologier og bruges til at styre processen under international vejledning og i tæt samarbejde med regeringer og industri. Det
Vi vil forbedre investeringen markant i varmegenvinding og lignende varmepumpeprojekter med varmekilder fra 20-50 °C ved at udvikle en serieproduceret højtemperaturvarmepumpe til projekter med
Der udvikles en metodik til detaljeret kortlægning af smart grid potentialet i bygninger der skal energirenoveres. READY.DK er et forsknings-bidrag til et stort EU projekt, og skal bidrage til at
Projektets vision er at udvikle og dokumentere en vægløsning, som opfylder bygnings-reglementet 2020 og som samtidig fremstår som en æstetisk attraktiv mur med lang levetid. Ideen i projektet er at
Målet er at designe en ny generation af energieffektive køleborde, der lever op til kundernes behov. Produktet skal være det mest energieffektive i EU, og det skal leve op til Ecodesign-kravene, som
For byggeriet er konstruktion og drift af termisk komfortable bygninger med lavt energiforbrug et vigtigt mål. De overordnede mål med dette projekt er: at udarbejde en videnskabeligt funderet
Projektet udvikler et avanceret tagvindue til Nord og Centraleuropa, primært til fremtidens renoveringsopgaver til den eksisterende boligmasse. Vinduet bringer lys og friskluft til boligen uden
Projektet vil udvikle en intelligent LED belysningsløsning, hvor LED’erne indbygges direkte i f.eks. en væg eller et loft. De enkelte LED’er kan styres separat eller i grupper af en central
Projektets mål er at udvikle og demonstrere et dronebaseret system til inspektion af energisystemer og – distribution. Et letvægts video- og infrarødt kamera system on-board skal udvikles, analyseres