Kort fortalt er formålet at undersøge de reelle kørselsemissioner (RDE – Real Driving Emissions) og den reelle energieffektivitet for køretøjer anvendt under varierende betingelser rundt om på kloden.
HyBoost-2 projektet skal udvikle teknologi til påfyldning af brint med øget kapacitet og reduceret arealbehov, så brint kan integreres ved siden af konventionelle brændstoffer på eksisterende
Formålet med projektet er at udvikle løsninger til smart boligventilation, der muliggør indeklimakontrol på værelsesniveau. Systemet skal være energieffektivt, prisbillig, og let at installere og
IEA Annex 70 vil levere vigtig viden om brugen af målte data for energiforbrug i bygninger for at kvalificere teoretiske beregninger. Resultatet vil gøre analyser af bygningers energiforbrug og
H2Cost-2 projektet skal reducere omkostninger for brintproduktion og hurtig brint optankning gennem udvikling af billigere komponenter og systemer med øget kapacitet. Greenhydrogen.dk ApS skal arbejde
Projektets formål er at designe og teste udstyr, der gør det muligt at udnytte spildvarme ved relativt lav temperatur til opvarmning/kogning af industrifisk, i stedet for at bruge brændselsbaseret
Deltagelse i IEA Annex 31 sikrer indflydelse på de internationale programmer for brint og brændselsceller med fokus på PEM. I annexet deltager der relevante organisationer fra Europa, Nordamerika
Demonstration af ultra-lavtemperatur i nybyggeri af familiehuse. Fremløbstemperatur vil gennem hele året ligge på 35-40 grader.
Investeringer i distributionsnet forventes reduceret gennem anvendelse
Projektet vil udvikle viden for at finde de mest velegnede zeotrope kølemiddelblandinger til varmepumper og kølesystemer, samt opbygge et pilot setup for at kunne analysere og validere det teoretiske
I Con20 VE-Smart (C20) projektet udvikles og demonstreres en helt ny tilgang til industriel køling, der muliggøre vedvarende frys i et driftssetup alene ved anvendelse af integrerede solceller, i en
Projektet har til formål at etablere og demonstrere en direkte gasfyret absorptionsvarmepumpe i ”fjernvarme-størrelse” med fokus på konkurrencedygtig varmepris, høj VE-andel og brændselseffektiv drift
Formålet med projektet er at deltage I IEA Hydrogen Implementering Agreement (HIA) for derved at stimulere og koordinere de danske F&U aktiviteter på brintområdet med de internationale aktiviteter på
Formålet med dette projekt er at sikre en god solid international teststandard for elektriske motorer og frekvensomformere til fordel for producenter, myndigheder, laboratorier og andre, hvilket i
Formålet med eRCV projektet er at udvikle og demonstrere et koncept for et innovativt fuldelektrisk tungt (op til 26 tons totalvægt) renovationskøretøj (RCV), som er specifikt designet til optimal
Hovedformålet med ECONOL projektet er at demonstrere mulighederne for at reducere omkostningerne og energiforbruget ved produktion af ethanol ud fra lignocellulose med omkring 50% ved at udnytte 4
CrossCut hare n ambition om at udvikle, teste, evaluere og demonstrere et vedvarende hybrid energisystem med brændselsceller i et virkeligt miljø. Projektet fokuserer på udviklingen inden for power
Deltagelse i møder i IEA-Task32, Hydrogen-Based Energy Storage. Omkring 50 førende forskningsledere fra
IEA landene deltager og fokusere på udvikling af nye metoder til energiopbevaring baseret på
IEA annex’erne er en del af IEAs køreplan for at fremme innovative energiteknologier og bruges til at styre processen under international vejledning og i tæt samarbejde med regeringer og industri. Det
Vi vil forbedre investeringen markant i varmegenvinding og lignende varmepumpeprojekter med varmekilder fra 20-50 °C ved at udvikle en serieproduceret højtemperaturvarmepumpe til projekter med