Projektet har udviklet brændselscelledelkomponenter og demonstrere et modul, der nemt kan sammensættes og bruges som selvstændig energiforsyning. Brændstoffet er methanol og teknologien er baseret
SOFC brændselsceller, der kan blive en vigtig hjørnesten i fremtides VE-samfund, er blevet forbedret på flere væsentlige punkter. Det er blandt andet lykkedes at hæve elvirkningsgraden, samtidig med
Projektet har skabt et grundlag for, at danske aktører inden for brint og brændselsceller kan finde vej til amerikanske markeder og samarbejdspartnere. Det amerikanske marked for brint og
Projektet er en del af et EU-projekt, og har til formål at videreudvikle et mikrokraftvarme-anlæg til brug i enfamilies¬boliger, baseret på fastoxid-brændselsceller (SOFC). Projektets hovedformål er
Projektet har valideret teknologiske koncepter for en dansk produktion af grønne syntetiske brændstoffer, der kan anvendes i brændselsceller. Det mest favorable blev vurderet til at være metanol/DME
Projektet vil udvikle en metode til at overvåge tilstanden og opdage fejl i en brændselscellestak i et system under drift. Det vil blive afprøvet i både et nødstrømanlæg og et mikrokraftvarmesystem
Projektet vil modne HT-PEM brændselsceller, som anvender reformeret methanol. Projektet skal bl.a. reducere emissioner og forbedre systemets effektivitet. Derudover skal der bl.a. udvikles et
Projektet skal færdigudvikle et methanol-baseret DMFC brændselscellemodul. Målet med modulet er at bruge det i nødstrømsforsyning til IT-systemer. Anlægget skal derefter markedsføres kommercielt.
Projektet har koordineret den nationale F&U-indsats på brintområdet med den internationale indsats på området. Dette er sket gennem informationsaktiviteter samt ved at opbygge know-how og netværk.
Projektet formål var at udvikle en methanol-reformer til brændselsceller. Reformeren omdanner methanol til brint, og projektet skulle resultere i at reformeren bliver en "standard-hyldevare", der kan
Dansk deltagelse i et større EU-projekt, som har resulteret i udvikling af et 10 kW brændselscellesystem kaldet H2Drive(R) til køretøjer til intern transport som gaffeltrucks og lufthavnskøretøjer
Formålet med projektet er at udvikle en brændselscellestak, hvori de mest basale kontrolelementer er integreret, en såkaldt brændselscellekerne. Projektet inkluderer etABleringen af en pilot
Der er udviklet tre forskellige teknologispor til produktion af elektroder til elektrolyse. I alle tre spor har projektet opnået en celleeffektivitet på 95-97%, som er væsentligt højere end de 88%
Der er udviklet brændselscelle-baserede nødstrømsforsyninger (backup power og UPS) forsynet med brint fra naturgas, flaskegas eller metanol. Potentielle kunder har vist betydelig interesse for
H2 Logic A/S og projektdeltagerne har udviklet en 2. generations brændelscelleteknologi til vejkøretøjer og 2. generations optankningsteknologi til brint. I næste fase af projektet skal 17 køretøjer
Et mikrokraftvarmeanlæg på 1 kW ville være rentabelt i et ældre hus, hvis nettomåleordningen indføres. I nyere huse med lavere varmeforbrug, ville det være nødvendigt med investeringsstøtte eller
H2 Logic har udviklet et hybrid transportsystem med batterier og brændselsceller til gaffeltrucks. Systemet er baseret på en ny højtemperatur polymer membran brændselscelleteknologi. En lang