Formålet med projektet er at udvikle en løfteteknologi fra pram til jack-up fartøj, som kan operere i bølgehøjde på 2,5 m, og som vil øge operationstiden betydeligt.
WindCal2.0 vil udvikle og demonstrere en nacelle monteret lidar kalibreringsmetode, hvor meget nøjagtige lidars erstatter kopanemometre som kalibreringsreference og robotter automatiserer og
Projektet udvikler en drone inspektionsløsning og digital dokumentation, der kan genkende og kategorisere skader og opmåle dele af industrielle strukturer med høj præcision.
Formålet er at sikre, at fremtidige nacelle-testfaciliteter i stor skala er tekniske og økonomisk gennemførlige for vind-industrien. Dette gøres ved at videreudvikle og demonstrere R&D Test Systems
Partnerne i dette projekt vil udvikle og demonstrere en undervandsrobot, ACOMAR - Auto COmpact MArine growth Remover, som skal øge automatisering i forbindelse med fjernelse af marine-begroning på
GASPOC vil forkorte projektudviklingsperioden for havvindmølleparker og dermed hurtigere få mere bæredygtig energi ud til forbrugerne. Projektet vil desuden sænke både CAPEX og OPEX omkostninger
Formålet med GOTWind-projektet er optimering af boltteknologi til vindmøller fra produktionen til skrotning. Samlet set vil dette projekt sikre at der er fastlagt generelle regler for håndtering af
Aalborg University - Department of Electronic Systems
EUDP
2020
2024
ADD2wind-projektet vil udvikle og demonstrere, hvordan levering af reservedele fra land til off-shore vindmøller kan udføres med ubemandede helikoptere. Pakker på op til 40 kg med forskellige dele til
Formålet var at opnå international konsensus om anvendelsen af flow modeller af strømningen i og omkring vindmølleparker. Målet blev nået ved at støtte deltagelse i forskningssamarbejdet under IEA
Det globale vindatlas er en åben database indeholdende de globale vindressourcer beregnet med høj præcision. Databasebeskrivelsen og webbaseret applikationsprogrammer gør det globale vindatlas til et
Formålet med projektet er at demonstrere kostbesparelses potentialet for Partial Pitch 2-vinget vindmølle teknologi, og gennem en målekampagne at verificere analyse og udviklingsværktøjer for
Dette projekt afdækker fire kritiske aeroelastiske designudfordringer for vindmøller igennem udvikling,
demonstration og implementering af nye værktøjer og modeller. Projektet udføres i tæt
De eksisterende metoder til lastberegning er udviklet for mere end 10 år siden, og baseres på målinger gennemført på møller med ca. 60 m navhøjde. Nuværende og fremtidens store vindmøller vil have
Conelto har udviklet et betonelement vindmølletårn i højstyrkebeton. Tårnet opbygges i moduler bestående af ringe, som har ens diameter, men som kan ændres i godstykkelse. Målet er at videreudvikle
Projektet har udviklet en selvhejsende kran til vindmøller som erstatning for den traditionelle mobilkran. Kranen bruges i forbindelse med service og udskiftning af vindmøllens tunge komponenter
Projektet vil udvikle et nyt designværktøj til vindmøller op til 10 MW, så vindmølleindustrien i fremtiden fremstiller støjsvage vinger uden at gå på kompromis med vindmøllens effektivitet
Projektet vil udvikle et intelligent udstyr til i første omgang at forudse strukturelle fejl i vindmøllevinger. Udstyret foretager en løbende overvågning af hver enkelt vindmølles ”helbreds-tilstand”
I den globale vindmølleindustri bliver vindmøllers vingeareal større og større for at øge effektiviteten og sænke installeringsomkostningerne. Vingeroden er udsat for et stadig større pres i takt med