Formålet med projektet er at udvikle en løfteteknologi fra pram til jack-up fartøj, som kan operere i bølgehøjde på 2,5 m, og som vil øge operationstiden betydeligt.
Transport med personbiler er stadig stort set baseret på fossile brændstoffer. Bestræbelserne på at ændre dette er i øjeblikket koncentreret omkring elektrificering af transportsektoren. De største
WindCal2.0 vil udvikle og demonstrere en nacelle monteret lidar kalibreringsmetode, hvor meget nøjagtige lidars erstatter kopanemometre som kalibreringsreference og robotter automatiserer og
Projektet udvikler en drone inspektionsløsning og digital dokumentation, der kan genkende og kategorisere skader og opmåle dele af industrielle strukturer med høj præcision.
Formålet er at sikre, at fremtidige nacelle-testfaciliteter i stor skala er tekniske og økonomisk gennemførlige for vind-industrien. Dette gøres ved at videreudvikle og demonstrere R&D Test Systems
Projektet har til formål at udvikle og teste et totalkoncept for dyrkning, høst, bjærgning lagring og anvendelse af bladmasse fra vinterraps i efteråret til biogasproduktion.
Formålet er at udvikle et bæredygtigt, operationelt og økonomisk konkurrencedygtigt bio-brændstof, som kan erstatte konventionelle fossile brændstoffer i den maritime sektor. Udvik-lingsarbejdet er
Projektets formål er at udvikle ensilering som en metode til at forbehandle halm, så det kan bruges i biogasanlæg og give en større produktion af biogas. Våd eller fugtig halm tilsættes ’ensile
Partnerne i dette projekt vil udvikle og demonstrere en undervandsrobot, ACOMAR - Auto COmpact MArine growth Remover, som skal øge automatisering i forbindelse med fjernelse af marine-begroning på
GASPOC vil forkorte projektudviklingsperioden for havvindmølleparker og dermed hurtigere få mere bæredygtig energi ud til forbrugerne. Projektet vil desuden sænke både CAPEX og OPEX omkostninger
Formålet med GOTWind-projektet er optimering af boltteknologi til vindmøller fra produktionen til skrotning. Samlet set vil dette projekt sikre at der er fastlagt generelle regler for håndtering af
Aalborg University - Department of Electronic Systems
EUDP
2020
2024
ADD2wind-projektet vil udvikle og demonstrere, hvordan levering af reservedele fra land til off-shore vindmøller kan udføres med ubemandede helikoptere. Pakker på op til 40 kg med forskellige dele til
Biowaste2Gas’ laboratorie model opskaleres til et pilotforgasser anlæg. Efter indledende tests flyttes anlægget til anlægsvært og gennemfører levetidstest. I parallel dokumenterer AU hvorvidt
InjectMe udvikler en biologisk Power-to-Methane teknologi, som bruger elektricitet og CO2 fra biogas til at producere biometan (elektrofuel). Formålet med InjectMe er at udvikle et omkostnings
Demonstration af, at effekten af forbehandlingen af lavværdige biomasse er en forbedret kapacitet for et givet biogasanlæg ved at demonstrere, at forbehandlingen giver den samme mængde metangas på